yoga nidra

Hollen, hollen, hollen en altijd maar zorgen. Nog even dit en nog even dat. Voordat je het weet plof je 's avonds weer uitgeput op de bank neer. Wil je dat vanaf nu anders doen? Echt helemaal tot rust komen door tijd voor jezelf te nemen, me-time!
Volgens een eeuwenoude systematische methode waarbij je telkens een aantal stadia van ontspanningstechnieken doorloopt, neem ik je mee op reis. Het enige wat je hoeft te doen is je over te geven aan het liggen op 8 cm dikke comfortabele matrassen en mijn stem te volgen. Dompel je onder in diepe rust en laat je meevoeren op de eeuwenoude traditie.
Elke maand op maandagavond 26-8, 30-09, 28-09, 25-11 2019 en een aantal malen per jaar op vrijdagavond, 23-08, 2012 2019, kun je genieten van deze bijzondere vorm van yoga relaxatie.

Effecten

Naamloos-1

Ontspanning: fysiek - emotioneel - mentaal

Het helpt je lichaam te ontspannen. Door de specifieke volgorde van de yoga nidra helpt de reis door je lichaam om in een mum van tijd je hele fysiek lichaam te ontspannen. Daarnaast zorgt het volgen van de yoga nidra met alleen maar je oren voor een ontspanning in je denken. Je mind kan tot rust komen. Tijdens de fase van chidakash, verbeeldingskracht, kun je ook op emotioneel gebied loslaten. Door middel van visualisaties en/of beelden oefen je steeds meer in onthechting van de wereld om je heen. Zo ontstaat er op emotioneel vlak ruimte.
Naamloos-1

balanceert hormoonwerking

Door het diep ontspannend effect draagt yoga nidra bij aan het ondersteunen en in balans brengen van hormonale processen in je lichaam. Processen die zo van invloed kunnen zijn op PMS syndroom, depressieve klachten, stress en burn-out.
Naamloos-1

Brengt autonome zenuwstelsel in balans

Door het diep ontspannend effect draagt Yoga Nidra bij aan het herstellen van je balans en het opladen van je batterij.
Naamloos-1

verbetert en verdiept je slaap

Naamloos-1

Minder angst, frustratie en verslavingen

Naamloos-1

gedachtenkracht vergroten

Doordat we in de yoga nidra werken met een positieve intentie, san kalpa genaamd, kunnen we werken aan bepaalde doelen in ons leven. Door je san kalpa aan het begin en aan het einde van de yoga nidra met overtuiging en aandacht herhaald plant je als het ware een zaadje in je onderbewustzijn dat, met geudldig een aandachtige beoefening, kan uitgroeien en tot bloei kan komen.