Stoelyoga

Stoelyoga zorgt ervoor dat je in beweging blijft. Je onderhoudt zo wat je nog kan. Het is zelfs goed mogelijk, als je langer bezig bent met stoelyoga, dat je fysieke mogelijkheden weer wat groter worden. Je versoepelt niet alleen je lichaam ook je geest en je denken komen tot rust en worden flexibel en jong gehouden. Je lijf en je geest zullen er in het dagelijks leven van profiteren en activiteiten lopen gemakkelijker.
De les wordt altijd gestart met een eerste moment van stil worden op de stoel. Daarna worden er bewegingen gedaan om het lichaam te versoepelen en te versterken. Elke les is er aandacht voor de adem. De adem is de verbinder tussen ons denken en ons lichaam. De adem kan ons helpen bij onszelf te komen en ontspanning te vinden.
Zachte ademoefeningen maken ons steeds bewuster van onszelf en hoe we ons op dat moment voelen. Als we ons hele lichaam hebben doorlopen met bewegingen op en naast de stoel zal de les worden afgesloten. Met een moment van rust door een geleide ontspanning of middels visualisatie. Deze eindontspanning kan zowel liggend op een dikke mat of zittend op een stoel worden uitgevoerd. Telkens bekijken we wat binnen je mogelijkheden ligt.
Stoelyoga is geschikt voor iedereen maar vooral voor mensen die vanwege hun leeftijd of door ziekte zich minder gemakkelijk neer kunnen leggen op een mat zoals dat bij de reguliere en zachte yogales wel het geval is.