Ademcoaching

Sinds ik yoga lessen geef merk en ontdek ik dat veel mensen last hebben van een onnatuurlijk adempatroon. Door ervaringen stress, burn-out of ziekte zijn veel mensen het contact met hun adem en lichaam kwijt geraakt. Ik ben ervan overtuigd dat juist de adem de sleutel is tot ontspanning, rust en "thuis komen bij jezelf". Als je er voor open staat kan de adem je bron zijn van zelf onderzoek en zelfheling.
Adem is leven en leven is ademen. Maar hoe vaak stokt de adem niet, snak je naar adem of slaak je een zucht van verlichting? Deze uitdrukkingen laten zien dat er met de adem emoties en ervaringen zijn verbonden en daar zit hem nu juist het probleem én meteen ook de oplossing. Door de adem weer toe te laten en alles wat daarmee verbonden is te laten stromen en een plekje te geven kun je weer ruimte maken en vrijer leven. Zo kun je letterlijk en figuurlijk ruimer ademen en vrijer leven, zo kan ik uit eigen ervaring beamen.
Je adem is je kompas, ankerpunt, raadgever, spiegel van de ziel. Zoals je ademt leef je en zoals je leeft adem je.
Ademcoaching kan goed helpen bij mensen met:
* klachten zoals angst, stress burn-out, hyperventilatie
* tijdens de zwangerschap je m.b.v. ademen in verbinding te stellen met jou bron van rust en kalmte
* hartziekten en daaraan gerelateerde angst of onjuist ademen
* als je al in praat-therapie bent en je als aanvulling je "problemen" meer ruimte wil geven zonder al te veel te hoeven vertellen
In mijn adem coaching maak ik gebruik van verschillende manieren om te werken met de adem zoals: de verbonden adem, hartcoherentie, ademoefeningen uit de yoga (Pranayama), Wim Hof en meer.

Aanbod

Ademsessie

Na een intake volgt een ademanalyse. Op basis daarvan stel ik een plan van aanpak voor. Dit kunnen een of meerdere sessies zijn. Gedurende een sessie help ik je weer de connectie met je levensbron, de adem, te maken. Oude pijn kan loskomen en van daaruit komt er letterlijk en figuurlijk meer ruimte. Je krijgt eenvoudige ademoefeningen of andere tips mee om thuis mee aan de slag te gaan.

Ademworkshop

Theorie en praktijk zullen elkaar op een fijne manier afwisselen en zo kun je ervaren wat de adem voor jou kan betekenen. Door te ervaren kun je in contact komen met je bron van kracht en een manier ontwikkelen om bewuster met stress of andere triggers die je uit balans brengen om te gaan.

Ervaring I.

"Als je aankomt bij Kirsten wordt je gelijk gezien. Ze is een bijzonder warme, zachtaardige vrouw die écht naar je kijkt. Dat voel je in haar aanraking en dat zie je in haar blik, in de aandacht waarmee ze dingen doet. De ruimte is mooi aangekleed en er hangt een prettige sfeer. Kirsten weet in de coaching rake vragen te stellen die je dichterbij je jezelf brengen, bij je eigen antwoorden. Ik heb ervaren dat ze puzzelstukjes die ik maar niet passend kreeg, zo helder voor me neer legde dat ik de puzzel zó kon maken. De combinatie met de ademsessiemaakt dat het niet alleen een inzicht blijft, maar dat je de diepte in gaat en de emoties écht doorvoelt. Kirsten geeft je hierbij een veilig gevoel, hoe heftig de ervaring zelf ook is. Haar aanwezigheid en aanraking zorgen dat je voelt dat het er helemaal mag zijn, dat jíj er helemaal mag zijn. Ze neemt tijd om te zorgen dat je je weer rustig en fijn voelt voor je naar huis gaat. Aan het eind van de dag merkte ik nog steeds hoeveel lichter ik me voelde nu ik ruimte had gemaakt voor wat er diep in mij verborgen zat aan emotie. Ik vind Kirsten bijzonder getalenteerd in wat ze doet en ben haar enorm dankbaar voor wie ze is!"

Ervaring V.

Ik wist voorafgaand aan de sessie niet zo goed wat ik ervan kon verwachten. Als eerste heb je de tijd genomen om stil te staan bij de reden of misschien ook wel het doel. Tijdens de sessie is dit ook terug blijven komen doordat jij het benoemde en ik me erop kon blijven focussen. De ademsessie heeft me letterlijk meer ruimte gegeven en waar ik dacht dat ik er wellicht wat loom van zou worden, gaf het juist heel veel energie en lucht(igheid). Als persoon ben je iemand die goed afstemt, ruimte geeft aan de ander, maar ook dicht bij blijft waardoor de drempel om je er helemaal aan over te geven heel laag is. Dit voelt veilig."